Διαδρομές στη Σέριφο με αυτοκίνητο

Περιγραφή και πληροφορίες για τις διαδρομές με αυτοκίνητο

Περιήγηση στη Σέριφο

Διαδρομή 1: Λιβάδι – Κένταρχος – Γαλανή - Χώρα

Αφετηρία της διαδρομής είναι η ανατολική πλευρά του Λιβαδιού (Αυλόμωνας), απ’ όπου ακολουθείτε το δρόμο που οδηγεί προς τα βόρεια του νησιού. Μετά από 4χλμ. περίπου θα φτάσετε στην περιοχή Στενό, όπου στα αριστερά σας βρίσκεται το φράγμα με την τεχνητή λίμνη.

Συνεχίζοντας από εδώ, στη δεξιά πλευρά θα δείτε τις υπέροχες παραλίες της Ψιλής Άμμου και του Αγίου Ιωάννη, όπου μπορείτε να φτάσετε ακολουθώντας ένα δρομάκι, που ξεκινάει λίγο μετά.

Χάρτης της Σερίφου με τη διαδρομή 1

Από εδώ σε περίπου 8χλμ. οδήγησης μέσα στο ορεινό τοπίο με υπέροχη θέα, θα φτάσετε στον Κένταρχο ή Καλλίτσο, σκαρφαλωμένο πάνω σε μία καταπράσινη πλαγιά με πολλούς περιστεριώνες. Είναι ένας από τους ωραιότερους οικισμούς της Σερίφου και αξίζει να τον επισκεφθείτε. Από εδώ ξεκινάει και ένα μονοπάτι με πέτρινα σκαλοπάτια, που διασχίζει τη ρεματιά και καταλήγει μετά από 20 περίπου λεπτά στην ομώνυμη πανέμορφη παραλία με τα βαθυγάλανα νερά.

Συνεχίζοντας τη διαδρομή σας στο ορεινό τοπίο προς τα βόρεια σε λίγο βλέπετε το εκκλησάκι της Παναγίας της Σκοπιανής και μετά από λίγο στα δεξιά ξεκινάει τσιμεντένιος δρόμος με μεγάλη κλίση και χώμα στο τελευταίο του τμήμα, που οδηγεί στις δύο παραλίες του Πλατύ Γιαλού.

Σε περίπου 1χλμ. από τη διασταύρωση βρίσκεται η Μονή των Ταξιαρχών, ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και εκκλησιαστικά μνημεία της Σερίφου, απ’ όπου ακολουθώντας το δρόμο φτάνετε στον οικισμό Γαλανή, που πήρε το όνομά του από τα αρχαία ορυχεία γαληνίτη που βρίσκονται στην περιοχή. Από εδώ ξεκινάει μονοπάτι που καταλήγει στον πανέμορφο όρμο της Συκαμιάς με την ομώνυμη παραλία.

Δύο χιλιόμετρα μετά τη Γαλανή φτάνετε στον οικισμό Πύργο, ο οποίος έχει εγκαταλειφθεί πλέον και συνεχίζοντας από εδώ μετά από λίγο θα φτάσετε στον οικισμό Παναγιά, με την εκκλησία της Παναγιάς, απ’ όπου αντλεί και το όνομά του. Η εκκλησία ονομάζεται και Ξυλοπαναγιά, ονομασία που προέρχεται από ένα έθιμο του νησιού που λάμβανε χώρα στο πανηγύρι της.

Άλλα 6χλμ. και φτάνετε στη Χώρα, που η υπέροχη θέα της θα σας ανταμείψει για τον κόπο σας.

Φωτογραφίες (διαδρομή 1)

Η Χώρα της Σερίφου από την ανατολική πλευρά Η Ψιλή Άμμος με τη χρυσαφένια αμμουδιά Η παραλία Άγιος Ιωάννης και το νησάκι Βους Το Μοναστήρι των Ταξιαρχών Το εκκλησάκι Παναγία Σκοπιανή και η παραλία του Πλατύ Γιαλού Ο αμφιθεατρικά χτισμένος οικισμός Κένταρχος Ο αμφιθεατρικά χτισμένος οικισμός Γαλανή Η πανέμορφη Χώρα στη Σέριφο

Διαδρομή 2: Χώρα – Μεγάλο Λιβάδι – Κουταλάς - Γάνεμα - Ράμος - Λιβάδι

Η διαδρομή ξεκινάει από τη Χώρα οδηγώντας προς τα βόρεια. Σε 3χλμ. φτάνετε στη διασταύρωση για Μεγάλο Λιβάδι και Κουταλά, και στρίβετε αριστερά. Μετά από 4,5χλμ. περίπου ξεκινάει ένας χωματόδρομος στα δεξιά που βγάζει στα εκκλησάκια του Πρόδρομου και της Αγίας Θέκλας καθώς και τον οικισμό Λιόμαντρα με την ομώνυμη εκκλησία.

Συνεχίζοντας στον κεντρικό δρόμο μετά από περίπου 6χλμ. θα δείτε στα δεξιά σας ένα χωματόδρομο, ο οποίος οδηγεί στον οικισμό και την παραλία του Αβεσαλού. Συνεχίζοντας, σε 0,5χλμ περίπου, λίγο πριν την διασταύρωση για Μεγάλο Λιβάδι, στα αριστερά σας θα δείτε τα ερείπια του Λευκού Πύργου ή Ασπρόπυργου κτίσμα πιθανότατα της ελληνιστικής περιόδου.

Από εδώ μπορείτε να θαυμάσετε την θέα προς τον όρμο του Κουταλά και να δείτε απέναντί του το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας βαμμένο με έντονα χρώματα. Το εκκλησάκι δίπλα στον Λευκό Πύργο είναι αφιερωμένο στον Άγιο Χαράλαμπο.

Στο δρόμο για το Μεγάλο Λιβάδι στα αριστερά σας θα δείτε τα ερείπια του Μεγάλου ή Μία Χωριού και σε 2,2χλμ. φτάνετε στο Μεγάλο Λιβάδι. Ο οικισμός γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη την εποχή της εκμετάλλευσης των μεταλλείων και μπορείτε να θαυμάσετε τα απομεινάρια της εποχής εκείνης, που αποτελούν και ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του νησιού. Σήμερα στον οικισμό υπάρχουν λίγα σπίτια που κατοικούνται κυρίως τους θερινούς μήνες, καθώς και ταβερνάκια, ενοικιαζόμενα δωμάτια και μία υπέροχη παραλία με αμμουδιά και αλμυρίκια που προσφέρουν απλόχερα τη σκιά τους.

Φεύγοντας από το Μεγάλο Λιβάδι στη διασταύρωση στρίβετε δεξιά και κατευθύνεστε προς τον Κουταλά, έναν παραθαλάσσιο οικισμό που αναπτύχθηκε την εποχή της εκμετάλλευσης των μεταλλείων και αποτελούσε μεταλλευτικό κέντρο του νησιού. Κατά μήκος της παραλίας στέκουν ακόμα τα πετρόχτιστα σπιτάκια, όπου στριμώχνονταν οι μεταλλωρύχοι. Κάποια από αυτά πλέον έχουν ανακατασκευαστεί και χρησιμοποιούνται σαν θερινές κατοικίες. Στην περιοχή υπάρχουν ακόμα ερείπια της εποχής των μεταλλείων (σκάλα φόρτωσης, βαγονέτα και άλλα μηχανήματα) καθώς και αμέτρητες στοές ορυχείων στις γύρω πλαγιές.

Χάρτης της Σερίφου με τη διαδρομή 2

Συνεχίζοντας από’ δω ο δρόμος μετά από περίπου 2χλμ. οδηγεί στο Γάνεμα, μία υπέροχη παραλία με άμμο και βότσαλο στην οποία θα βρείτε και ταβέρνα.

Η διαδρομή συνεχίζει και μετά από 1χλμ. φτάνει στην Βαγιά, μία πανέμορφη παραλία με καταγάλανα νερά στην οποία θα φτάσετε ακολουθώντας ένα μικρό μονοπάτι.

Από τη Βαγιά μετά από περίπου 4χλμ. ξεκινάει ένας μικρός χωματόδρομος που οδηγεί στο εκκλησάκι του Σωτήρα. Από εδώ ξεκινάει μονοπάτι που καταλήγει στην παραλία Καλό Αμπέλι, μία πραγματικά πανέμορφη και απομονωμένη παραλία.

Συνεχίζοντας από εδώ σε λιγότερο από 1χλμ. φτάνετε στον Ράμο, που στην ουσία είναι η συνέχεια από τα Λιβαδάκια και το Λιβάδι όπου και καταλήγει η διαδρομή.

Φωτογραφίες (διαδρομή 2)

Ο Άσπρος Πύργος και το εκκλησάκι Άγιος Χαράλαμπος Το εκκλησάκι Αγία Τριάδα στην περιοχή του Κουταλά Η παραλία Μεγάλο Λιβάδι στη Σέριφο Ο κόλπος του Κουταλά με τις εγκαταστάσεις των μεταλλείων Η παραλία Γάνεμα Η παραλία Βαγιά Η παραλία Καλό Αμπέλι με τα κρυστάλινα νερά Οι οικισμοί Λιβαδάκια και Λιβάδι στη Σέριφο

Διαδρομή 3: Λιβάδι - Χώρα

Είναι πολύ μικρή διαδρομή αλλά αξίζει να την ακολουθήσετε, καθώς προσφέρει υπέροχες όψεις του Λιβαδιού αλλά και της Χώρας, καθώς ανεβαίνετε στο λόφο.

Λίγο πριν φτάσετε στη Χώρα, στη μεγάλη φουρκέτα που κάνει ο δρόμος, μετά το μεγάλο κτίριο του ιατρείου σταματήστε το αυτοκίνητο και δείτε κάτω στα αριστερά το λευκό κτίριο του παλιού υδραγωγείου. Μπορείτε να φτάσετε στο υδραγωγείο περπατώντας για πέντε λεπτά από το μικρό μονοπατάκι.

Δύο λεπτά μετά φτάνετε στη Χώρα όπου μπορείτε να περιπλανηθείτε στα υπέροχα σοκάκια της και να θαυμάσετε την κλασική κυκλαδική αρχιτεκτονική της.

Χάρτης της Σερίφου με τη διαδρομή 3

Φωτογραφίες (διαδρομή 3)

Η Χώρα της Σερίφου όπως φαίνεται από το Λιβάδι Το παλιό υδραγωγείο της Σερίφου Δείγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής στη Χώρα Το Λιβάδι όπως φαίνεται από τη Χώρα

Βρείτε μας

Σχετικά με το e-serifos.com

Πολιτική Απορρήτου
Όροι Χρήσης

*Αποποίηση ευθύνης: Οι πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που παρατίθενται και τις υπηρεσίες που παρέχονται ίσχυαν κατά το χρόνο της δημοσίευσης. Οι τιμές είναι ενδεικτικές με βάση τις ελάχιστες και μέγιστες διαθέσιμες τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών. Παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του κάθε φορέα εκμετάλλευσης για περαιτέρω πληροφορίες. Το e-serifos δεν έχει ευθύνη αναφορικά με οποιουσδήποτε άλλους δικτυακούς τόπους που μπορεί να έχετε πρόσβαση μέσω αυτής της ιστοσελίδας. Ορισμένες ιστοσελίδες που συνδέονται με την ιστοσελίδα e-serifos είναι ανεξάρτητες από το e-serifos και δεν είναι υπό τον έλεγχό του. Το e-serifos δεν εγκρίνει ή αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη για τη χρήση των δικτυακών τόπων που ανήκουν ή διαχειρίζονται από τρίτους και δεν κάνει καμία δήλωση ή παρέχει καμία εγγύηση σε σχέση με την καταλληλότητα οποιωνδήποτε προϊόντων ή υπηρεσιών. Παρακαλούμε διαβάστε τους όρους χρήσης πριν προχωρήσετε στη χρήση του παρόντος δικτυακού τόπου.